Wanneer u kiest om in zorg te komen bij Resilience of u wordt doorverwezen via uw huisarts, kunt u zich aanmelden via dit contactformulier of door een email te sturen naar info@praktijk-resilience.nl.
Als u uw zorg rechtstreeks vergoed wilt hebben, dan kunt zich via 1nP aanmelden.
Nadat u zich aangemeld heeft zal ik telefonisch contact met u opnemen voor een kort kennismakingsgesprek oftewel pre-intakegesprek om uw klachten en probleemgebieden kort in kaart te brengen. Dit is nodig om een inschatting te maken of ik een behandelaanbod heb voor uw klachten. In dat geval maken we meteen een afspraak voor een intakegesprek op kantoor dat ongeveer 60 minuten duurt.
Tijdens het intakegesprek op kantoor zullen we nader kennismaken, waarbij uw klachten en probleemgebied(en) uitgebreider in kaart worden gebracht, een DSM 5 (V) diagnose wordt gesteld en behandeldoelen met een duidelijke focus gekozen. Het kan ook voorkomen dat we in deze fase ontdekken dat uw hulpvraag ondanks de zorgvuldige pre-intake (telefonisch screening) beter passend is elders. In dat geval zullen we overgaan tot sluiting van de aanmelding.
NB. Bij zeer ernstige en hoog complexe klachten (o.a. verslaving, suïcidaliteit, psychose) kunt u zich via uw huisarts aanmelden bij een specialistische instelling waar multidisciplinaire zorg aangeboden wordt. Mocht ik dit constateren in de aanmeldfase zal ik u adviseren over een passende zorg/instelling zodat u zich via uw huisarts op het juiste adres kunt aanmelden.
Om uw zorg vergoedt te krijgen vanuit uw basisverzekering dient u zich middels een verwijsbrief aan te melden die voldoet aan de volgende criteria:
U kunt uw factuur zelf versturen naar uw verzekeraar. Afhankelijk van de soort verzekering (natura of restitutie) krijgt u een deel of volledig bedrag terug (rekening houdend met uw eigen risico dat per jaar aangesproken wordt). De tarieven zijn landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
Of u meldt zich via stichting 1nP bij mij. Zij hebben contracten met de meeste verzekeraars en verzorgen het proces van aanmelding tot facturatie voor mij. Mocht u hiervoor kiezen, dan wordt uw factuur rechtstreeks ingediend bij uw verzekeraar.
NB. Ik verwijs u naar de website van 1nP voor meer informatie.
Ondanks mijn inzet om u zo goed als mogelijke zorg te bieden, kan het gebeuren dat u een klacht heeft over mij of de behandeling. In dat geval kunt u die in eerste instantie het beste met mij zelf bespreken. Soms kan een gesprek over uw onvrede verheldering geven. Mocht dat niet voldoende zijn, dan kunt u hier lezen wat een volgende stap kan zijn.
Wanneer u kiest om in zorg te komen bij Resilience of u wordt doorverwezen via uw huisarts, kunt u zich aanmelden voor een kennismakingsgesprek.